“LanMan is net zo betrokken als wij”

Wendy Voorwinde en Marie-José Rijnvos van architectenbureau Rijnvos Voorwinde vertellen over hun zoektocht naar de ideale systeembeheerder. “In de beginjaren hadden we nog geen systeembeheerder nodig”, herinnert Wendy zich. “We werkten de ene week in Groningen, de andere week in Rotterdam en onze computers reisden iedere week mee in de achterbak van de auto. In die tijd deden we ook niet alles met computers; onze eerste twee plannen zijn nog met de hand getekend.”

Na een jaar of twee vestigde Rijnvos Voorwinde zich permanent in Rotterdam. “We kregen meer opdrachten, meer personeel, meer werkstations. Bovendien deden we hele producties in de computer”, vervolgt Marie-José. “Een van onze tekenaars had lol in IT, dus die zorgde voor een ‘houtje-touwtjenetwerk’. Een keer in de twee weken kwam een vaste contactpersoon van een bureau uit Houten voor het onderhoud. Maar die man werd ziek en daarna kregen we telkens andere collega’s van hem over de vloer. Die adviseerden allemaal wat anders. Als we een tekening kwijt waren, moesten we soms dagen wachten tot ‘ie weer hervonden was. Ook de rekeningen stonden niet in verhouding tot de service die we kregen. Onze moedercomputer stond op springen, maar we kregen telkens een ander advies. Kortom, er moest iets gebeuren.”

Eén aanspreekpunt
“Mijn buurman, Manfred Martens, dacht erover om voor zichzelf te beginnen”, vertelt Wendy. “‘Als je die stap neemt, zijn wij je eerste klant’, zeiden wij. En zo gebeurde het. Sinds 1 januari 2005 is LanMan onze systeembeheerder. Het is prettig om weer met een klein bureau te werken. LanMan is net zo betrokken als wij, kan zich goed inleven.” Marie-José vult aan: “Het was voor Manfred ook schakelen; een architectenbureau heeft andere wensen dan de uitvaart- en verzekeringsbranche, waar hij vandaan kwam. Maar hij pikte snel op wat voor ons belangrijk is. Zo heeft hij bijvoorbeeld gehamerd op een goed back-upsysteem. Gelukkig maar, want als we nu in onze haast een tekening weggooien, kunnen ze die er bij LanMan systeembeheer dankzij ons online-abonnement zo weer opzetten.” Nog een reden waarom de architecten blij zijn met LanMan: “Ze houden voor ons in de gaten of ons softwarepakket legaal is, dus of we voldoende licenties hebben. Dat is iets waar wij minder in thuis zijn, maar als je dat niet in orde hebt, kan het je fikse boetes opleveren.”

Bijzondere service
Voor de dames van Rijnvos Voorwinde heeft LanMan bovendien een bijzondere extra service: bureauhond Joepie mag altijd bij Manfred logeren. “Maar ik denk niet dat hij die dienst aan  al zijn klanten aanbiedt”, besluit Wendy lachend.

Manfred, LanMan systeembeheer