Blog2019-06-03T08:49:56+00:00

Nieuws – log – Weblog

Een weblog of blog is een persoonlijk dagboek op een website dat regelmatig, soms meermalen per dag, wordt bijgehouden.

Meestal gaat het om teksten die in chronologische volgorde verschijnen. De auteur, ook blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil meedelen aan zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het om tekst, maar soms ook foto’s (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast).

Het is het persoonlijke of juist het gespecialiseerde karakter dat weblogs interessant maakt voor bezoekers. 

10 november 2018 | Wikipedia

085 - 07 687 07

2703, 2018

Tandarts Hassan Pourabbas: Bij Manfred weet je, hij lost het op

maart, 2018|

‘Net als andere ondernemers kun je als tandarts niet zonder goedwerkend computersysteem en netwerk. Simpel. Zo mailen wij onze klanten een dag voor hun afspraak altijd een herinnering. Ook voor onze financiële administratie moeten systeem en netwerk het probleemloos doen. Als je dan toch te maken krijgt met een storing of virus, heb je iemand nodig waarop je kunt rekenen. En bij Manfred weet je: hij lost het op. Hij is de meest betrouwbare, professionele en klantvriendelijke systeembeheerder die ik me kan wensen. Zo legde een virus vorig jaar eens mijn hele systeem plat. Dan app ik Manfred en komt hij binnen een dag langs bij onze praktijk in Schiedam. Hij gaat aan de slag en lost het probleem binnen no time op. Wat ook prettig is: je kunt hem snel bereiken. Via telefoon of WhatsApp, Manfred reageert altijd snel. Hij denkt bovendien mee. Zo maakte ik eerder gebruik van een andere internetprovider, daar was ik ontevreden over. Dan komt hij met een alternatieve aanbieder en regelt de hele overstap. Ook controleert hij ons systeem één keer in de maand op afstand. Fijn, want storingen en virussen wil je natuurlijk bovenal voorkomen.’

2710, 2017

Marly van der Velden: Service with a smile

oktober, 2017|

Denk je aan Marly van der Velden, dan denk je aan Goede Tijden, Slechte Tijden. Marly speelt al tien jaar de rol van Nina Sanders in de langstlopende soapserie van Nederland. Ook in Verliefd op Ibiza schitterde zij, als Bibi. En in de bloederige Nederlandse thriller Sneekweek die in 2016 in première gaat zal ze eveneens te bewonderen zijn. Thuis gaat het allemaal een stuk rustiger. Maar bij computerproblemen ontstaat er wel onrust en dan is ze blij dat LanMan een eind aan de onrust maakt. ‘Met de opnamen van Goede Tijden, Slechte Tijden ben ik gemiddeld vijf dagen in de week bezig’, vertelt Marly. ‘De ene dag draai je van zeven tot zeven, maar er zijn ook dagen dat je vroeg naar huis kunt. Op zich vind ik het niet erg om lange dagen te werken, want mijn werk is nu eenmaal mijn passie. Waar mijn passie absoluut niet ligt, is de computer. En ik weet me dan ook geen raad als er iets mis is, want ik snap er gewoon niks van.’ LanMan lost het op: ‘Toen mijn computer crashte, was ik dan ook heel blij dat ik LanMan had leren kennen’, zegt Marly. ‘Wat ik zo fijn vind, is dat je gewoon kunt bellen en Manfred staat voor je klaar. Het maakt eigenlijk niet eens uit hoe laat het is, Manfred komt gewoon. [...]

308, 2017

House of Animals Awards | 4 Oktober 2017 | Miryanna van Reeden

augustus, 2017|

De media spelen een ongelofelijk belangrijke rol in het onder de aandacht brengen van dierenwelzijn. Denk aan de indrukwekkende documentaire The Cove. Als deze documentaire niet was gemaakt, wie had dan geweten over het gruwelijke lot dat dolfijnen in Taiji jaarlijks staat te wachten. Op 4 oktober 2017 worden in de A'DAM Toren de House of Animals Awards (HoA Awards) uitgereikt. Een groots gala waar mediaproducties die aandacht besteden aan dieren en dierenwelzijn worden beloond. Voor het zover is hebben we jullie hulp nodig! Klik hier en Miryanna van Reeden legt in deze video uit waarom! Graag horen we van JOU wie er een HoA Award verdient en waarom! Je kunt tot 15 augustus jouw nominaties insturen naar: info@houseofanimals.nl o.v.v. je voor-en achternaam en woonplaats. Het is belangrijk dat je duidelijk aangeeft in welke categorie je nominatie valt. Een korte beschrijving waarom je dit een nominatie waard vindt, stellen we zeer op prijs. Meer informatie? Kijk ook op: https://houseofanimals.nl/house-of-animals-awards-gepresen…

2706, 2017

Max Verstappen Hoax blijkt hardnekkig op social media

juni, 2017|

De meesten hebben er ongetwijfeld al eens eentje mogen ontvangen. Een berichtje van een vriend of bekende via Whatsapp dat je attendeert om een video van Max Verstappen op Facebook vooral niet te bekijken.  Er zou namelijk een virus achter zitten. Een zoveelste Hoax** die massaal wordt gedeeld via Whatsapp en andere social media. Het NEP bericht keert al enige maanden terug en ook deze week wordt het berichtje weer massaal gedeeld via Whatsapp. Internetbankieren De tekst heeft een alarmerende boodschap. "Er gaat een filmpje van Max Verstappen over Facebook, die moet je NIET kijken! Zit virus achter!  Als je daarna op internetbankieren gaat kunnen ze bij je rekening! Stuur ff door!! Was net ook op het nieuws. Stuur door naar bekenden." Michael Schumacher Overigens gebeurde iets vergelijkbaars zo'n anderhalf jaar geleden al eens. Toen ging een video van Michael Schumacher rond over Facebook waar wel een virus achter zat. Ook toen werden dergelijke waarschuwingen massaal gedeeld. ** Hoax zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax

1406, 2017

Petra Smulders: LanMan geeft mij een veilig gevoel

juni, 2017|

'Ik werk al jarenlang in de communicatie als bladcoördinator/redacteur, maar de markt vraagt steeds vaker om videoproducties. Daarom besloot ik mezelf te scholen in het maken van films. Ik kocht een camera en begon onder de naam Moved by Motion oefenfilmpjes te maken over mensen en initiatieven die ik mooi vind. Die deel ik dan via YouTube. Om de beelden te kunnen monteren heb ik vrij zware programma's nodig en ik moest in korte tijd mijn ict-systeem up to date hebben. Als beginnend videomaker is het dan erg prettig om terug te kunnen vallen op een ICT-man die je goed ondersteunt en met je meedenkt. LanMan kan dat als geen ander. Ik lease nu een computer bij hem met de programma's en opslagruimte die ik nodig heb en een extra goede audiobox. Wil ik in de toekomst meer, dan kan ik de computer inruilen voor een zwaarder model. Een ideale oplossing. Ik hoef geen dure hardware en programma's te kopen, en kan meer investeren in filmapparatuur. LanMan is echt betrokken bij wat ik doe en altijd enthousiast. Hij denkt na over hoe ik zo makkelijk en goedkoop mogelijk vooruit kan. Maar vooral geeft het me een veilig gevoel dat ik LanMan altijd kan bellen. Ik moet er niet aan denken dat ik filmbeelden kwijtraak of dat ze beschadigd raken. Een tekst schrijf je desnoods opnieuw, maar [...]

905, 2017

Geertje Ponsteen: LanMan heeft eindeloos veel geduld

mei, 2017|

Voor uitvaartondernemer Geertje Ponsteen staat dienstbaarheid centraal. ‘Het gaat mij erom nabestaanden verder te helpen. Dat herken ik ook in LanMan. Hij heeft veel geduld, is altijd bereikbaar en is een prettig mens.’ Geertje Ponsteen startte vijf jaar geleden haar eigen uitvaartonderneming. ‘Van huis uit ben ik jurist, maar ik heb altijd in gedachten gehad dit werk ooit te gaan doen. Mijn vader was predikant en leidde ook uitvaartceremonieën. Ik vond het als kind al mooi om te zien hoe je mensen tijdens zo’n periode kunt bijstaan, maar je moet eerst zelf door het leven gaan voor je dit werk goed kunt doen.’ Geertje doet alles zelf en is altijd bereikbaar voor haar klanten. ‘In zo’n week waarin ik een familie ondersteun is er veel persoonlijke contact en bel en e-mail ik veel. Niet alleen met de nabestaanden, maar ook met andere partijen, zoals de drukkerij van de rouwkaarten. Het is dan ook van ontzettend belangrijk dat mijn smartphone, tablet en pc in topconditie zijn. LanMan zorgt daar nu zo’n drie jaar voor en dat verloopt heel prettig. Hij heeft eindeloos veel geduld en is erg klantgericht: hij reageert altijd direct op mijn e-mails of appjes.’ ‘Wat ik fijn vind, is dat hij nooit pusht en de tijd neemt zaken goed uit te leggen, zoals de voordelen van de overgang naar de Cloud. Het geeft me [...]

2710, 2016

Milieuvriendelijke  toner

oktober, 2016|

Wij leveren voor HP Milieuvriendelijke Emstar  toners. Emstar: ► milieuvriendelijk en duurzaam ca. 65% CO2-besparing ► goedkoper dan alle grote merken en net zo goed ► tot ca. 60%  besparen op je printkosten Kwaliteit tegen de laagste prijs en de hoogste garantie De milieuvriendelijke Emstar toners worden in Oostenrijk gemaakt door Embatex AG. Iedere behuizing van lege gebruikte Emstar toners wordt gerecycled, dus hergebruikt. Daardoor wordt per nieuwe cartridge 3 tot 4 liter ruwe olie bespaard, die normaal nodig zijn voor de productie van de kunststofbehuizing. Dit betekent een enorme CO2-besparing van zo’n 65%.

2509, 2016

Bernadette Janssen: LanMan maakt ons bewust van veiligheidsrisico’s

september, 2016|

Bernadette Janssen is partner/adviseur bij BVR, een jong Rotterdams adviesbureau voor complexe vraagstukken op het gebied van stedelijke ontwikkeling, landschap en infrastructuur. Er werken 10 medewerkers bij BVR. Sinds oktober 2007 is LanMan de externe systeembeheerder. ‘In 2007 konden we er niet langer omheen, er moesten vernieuwingen komen in onze automatiseringssituatie’, vertelt Bernadette. ‘Onze server liep dagelijks vast, de computers waren verouderd en het systeembeheer was verre van professioneel. De investering in automatisering zagen we als een noodzakelijk kwaad. Als ontwerpers hebben we weinig affiniteit met ICT, we willen gewoon zonder problemen ons vak kunnen uitoefenen. LanMan kwam in beeld toen we dit bedrijf inschakelde voor een second opinion over onze automatiseringssituatie. Na het doorlichten van de situatie kwam LanMan met een uitgebreid rapport dat ons met de neus op de feiten drukte: de situatie was nog veel riskanter dan we dachten, je moest er niet aan denken wat er allemaal mis had kunnen gaan. Manfred Martens, onze contactpersoon bij LanMan, kon me goed uitleggen wat er nodig was en waarom. Hij tekende het zelfs voor me uit, dat is voor mij ideaal.’ LanMan protocol ‘LanMan nam het systeembeheer bij BVR over en legde een stabiel netwerk aan’, vervolgt Bernadette. ‘Sindsdien hebben we zelden acute problemen en storingen en dus ook minder stress en werkvertraging. Door de installatie van VPN kunnen medewerkers van buitenaf inloggen [...]

1609, 2016

Virussen op mobiele telefoon

september, 2016|

Virussen op mobiele apparaten van jou en je personeel Een smartphone is eigenlijk niks anders dan een mobiele computer waar je toevallig ook mee belt. Je mobiel is ook vatbaar voor virussen zoals je andere apparatuur. Uit diverse onderzoeken blijkt dat hackers zich steeds meer richten op de mobiele markt en dat er stappen worden gemaakt in het kraken van sim-kaarten en mobiele software. Onderzoekers concludeerden bijvoorbeeld op basis van een driejarig onderzoek met duizend simkaarten dat één op de acht simkaarten gekraakt kan worden. Zodra zo'n simkaart gekraakt is, kunnen sms'jes onderschept worden en telefoongesprekken omgeleid en afgeluisterd worden. Hoe nestelt een virus zich? Virussen kunnen zich op verschillende manieren nestelen in je mobiele telefoon. Via een lek in je besturingssysteem, software op je telefoon en malafide apps. Een malafide app doet zich voor als een officiële app, maar zodra je hem accepteert en downloadt sta je de malafide app toe om bepaalde handelingen uit te voeren op je telefoon. Ook kan een virus op de ouderwetse manier je telefoon binnendringen: via een bijlage van een e-mail. Nu is het niet zo dat je telefoon direct vastloopt als je een fotobestand met virus opent, maar zodra je je telefoon aansluit op een computer, infecteer je deze wel. Tips voor het beschermen van je mobiele telefoon: zet een mobiele versie van een virusscanner op je telefoon (informatie bij LanMan) het besturingssysteem [...]

2005, 2016

Bas Mol: Bij LanMan is ons systeem in vertrouwde handen

mei, 2016|

‘LanMan is al járen onze vaste systeembeheerder en dat is niet voor niks’, zegt Bas Mol, medewerker van het Rotterdamse adviesbureau voor ruimtelijke ontwikkeling BVR. ‘LanMan is betrokken, denkt met de klant mee en is altijd op zoek naar de beste en veiligste oplossingen voor een goede prijs.’ ‘Onze server is een keer gecrasht, LanMan had in no time het systeem weer aan de praat’, vertelt Bas. ‘Hij rust niet voordat hij het probleem heeft opgelost. Dat tekent hem, in noodgevallen mag je hem zelfs nog in zijn vakantie bellen. Hij gaat nooit voor halve oplossingen, maar steeds opnieuw voor een zo stabiel en veilig mogelijk netwerk. Hij doet op dat gebied echt geen concessies, en verwacht ook van ons dat we ons houden aan zijn veiligheidsadviezen. Terecht natuurlijk.’ ‘Er gaat een enorme hoeveelheid data om in het bedrijf, we hebben dus een ict-specialist nodig die weet wat er intern speelt, goed op de hoogte is van de laatste oplossingen en deze voor je kan realiseren. Aan LanMan hebben we dan echt een goeie. Momenteel zijn we bijvoorbeeld bezig met de overstap van twee aparte systemen naar de Cloud. LanMan begeleidt en adviseert ons uitstekend bij dat proces. Wij leggen een verzoek bij hem neer, en hij zoekt dan uit hoe we die wens samen kunnen verwezenlijken en wat het kost. Hij komt vervolgens met verschillende [...]

2504, 2016

Karin Philips: Mijn ict-zorgen zijn voorbij

april, 2016|

‘Ik had grote problemen met mijn laptop. Door het binnenhalen van geïnfecteerde mail zat mijn computer vol met virussen. Daar wilde ik snel vanaf. Een goede collega op de filmset adviseerde me LanMan. Het bleek een gouden tip. Sinds ik LanMan ken zijn mijn ict-zorgen verleden tijd.’ Dat zegt Karin Philips. Ze is eigenaresse van cateringbedrijf Comfort & Joy uit Amsterdam en verzorgt al meer dan 25 jaar filmcrews en -cast tijdens draaidagen op de filmset. Daarnaast heeft Karin nog een ander bedrijf, Kańgana, waarmee ze haar eigen handgemaakt armbanden verkoopt. Karin: ‘Als ondernemer moet je er niet aan denken dat er iets misgaat met je computersysteem of internetverbinding. Alles moet het gewoon doen. Je mail, mobiel, sociaal media accounts en je website. Het systeembeheer van een éénpersoonsbedrijf is natuurlijk niet zo ingewikkeld, maar zodra er iets misgaat of je wilt een goed advies, dan is het heel fijn om de hulp van een professional in te kunnen roepen. Iemand die je altijd kunt bellen. Dat is wat Manfred voor mij is.’ ‘Sinds kort zorgt LanMan ook voor het maandelijks beheer en onderhoud van mijn systeem. Zo kan hij storingen niet alleen aanpakken, maar ook voorkomen, en raakt de boel niet opnieuw geïnfecteerd. Dat vind ik een heel geruststellende gedachte. Het vinden van een goede systeembeheer is eigenlijk net zoiets als het vinden van een goede [...]

1103, 2016

Cor Griffioen: Super uit de brand geholpen

maart, 2016|

Even super uit de brand geholpen door Manfred Martens van LanMan systeembeheer Mijn dochter heeft een nieuwe laptop en office liep even niet zoals het moest. Dus kon zij niet verder met haar huiswerk wat zij nog moest mailen naar haar docent. Ik heb snel even een mail gestuurd naar Manfred, kreeg nota bene terwijl hij in de trein zat een code via WhatsApp toegestuurd voor het inloggen op zijn helpdesk. Super geregeld.  Hij nam daarna de laptop over en heeft office binnen 10 min opnieuw geactiveerd, zodat mijn dochter toch haar huiswerk nog kan doormailen vanavond. Super gedaan en bedankt Manfred van de firma LanMan.

Go to Top